Lassúsága és szakszerűtlensége miatt többször is figyelmeztették Szerbiában a Budapest–Belgrád-vasútvonal kínai kivitelezőjét
A korábbi szerb építésiminiszter-helyettes szerint a vállalat a biztonsági előírásokat sem mindig tartotta be.
A korábbi szerb építésiminiszter-helyettes szerint a vállalat a biztonsági előírásokat sem mindig tartotta be.
A rendőrség lezárta az ügyet, mert szerintük Kiskőrös az esemény idején alternatív útvonalon, igaz 10 kilométeres kerülővel ugyan, de megközelíthető volt.
Hiába tett Hadházy Ákos feljelentést, azt állítva, hogy használt, kopott köveket és az 1980-as években gyártott síneket is használnak a Budapest–Belgrád vasútvonal építésén, a NAV nem indít nyomozást.
A Budapest–Belgrád-vasútvonal szerbiai szakaszán már vasárnap elindultak volna a gyorsvonatok.
A miniszter arról is beszélt, hiába felügyeli a Budapest–Belgrád vasútvonal építését, nincs köze ahhoz, hogy ahhoz épp a miniszterelnök apjától rendeltek követ.
Magyarországon a kormány a minap megnyeste annak a vasúti beruházásnak a költségvetését, amelynek a szerbiai szakaszán 14 ember halálát okozta a hasonló önkényeskedés. Pedig korábban még szükségesnek tartották „a leromlott műszaki állapotú” állomásépületek felújítását, amit most mégsem finanszíroznak.
Egy szerb mozgalom szerint túlárazottak az állami projektek, a munkákat pályáztatás nélkül, törvénysértő módon adják oda a kivitelezőknek, ezért feljelentették a kormány több tagját is.
A miniszterelnök unokaöccse, Orbán Dávid nevére titokzatos új cég került.
Tizennégyen vesztették életüket a pénteki balesetben, amikor leomlott az újvidéki vasútállomás szerkezete Szerbiában. Alekszandar Vucsics elnök a politikai és büntetőjogi felelősök felkutatását követelte.
Többszörösen felülmúlja a Belgrád-Budapest vasútépítésre is követ szállító Dolomit Kft. az ágazat legjobban futó cégeinek átlagát, ha a nyereségarányt nézzük. Orbán Győző többi cége nem ilyen sikeres.
A szerb elnök arról is beszélt, hogy november 24-én átadják a Budapest–Belgrád vasútvonalat.
Tíz kilométert kellett kerülniük egy kiskőrösi vasúti átkelőnél az arra tartó embereknek azért, hogy Szijjártó Péter és Mészáros Lőrinc megtekinthesse és felavathassa a Budapest–Belgrád-vasút helyi szakaszánál az utolsó sínszál lerakását. A közpénzből és állami hitelből zajló beruházás eseményére nemcsak az állampolgárokat, de a független sajtót sem engedték be.